torsdag 29 maj 2014

Harmoni

Idag har vi jobbat hårt så det känns i hela kroppen. Vi har varit ute hela dagen och jobbat med att anlägga jordgubbsland och trädgårdsland på gården där vi bygger och dit vi förhoppningsvis snart ska få flytta.
Jag kan verkligen inte beskriva hur lycklig jag blir av att jobba på min egen gård. Gräva i jord, rensa ogräs, röja, fixa och dona. I stövlar och arbetsbyxor, lerig om händerna och svettig i solen. Båda grabbarna har jobbat hårt även de. Grävt, krattat, vattnat och planterat. Det gör mig så otroligt lycklig att få greja på med dem, se hur stolta de blir av att plantera sin egen jprdgubbsplanta, se dem skita ner sig och leta maskar. Jag njöt varje sekund. Vilka fantastiska fina söner jag har!

Senare på eftermiddagen for vi till några kompisar som precis köpt ett gäng kycklingar. Barnen lekte tills de var helt slut på, och själv planerade jag mitt eget hönshus. Som jag längtar efter höns!
Det var två trötta grabbar här hemma som somnade snabbt efter en hel dag utomhus med skratt och glädje och avslutningsvis ett välförtjänt (och framför allt välbehövligt) bad.

Önskar jag hade nån bild att visa från den här fantastiska dagen, men jag har haft så fullt upp att leva att jag inte hunnit fota. Men jag bjuder på en bild på Aron, som hade gjort sig fin inför kusin Tildes kalas för nån vecka sen. Strumpbyxor (kalasbyxor som han säger, vilket såklart var ett måste på kalas) och väskan. Han klädde sig helt själv och han kände sig så fin när han tog på sig väskan och gick ut genom dörren. Underbara unge!

Nu ska jag sova så jag är pigg imorgon då vi äntligen ska få ta oss iväg till Umeå en sväng!

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar