måndag 9 december 2013

Juletid

Julen är verkligen min tid. Jag älskar julen! Jag älskar mörkret och när det är kyligt ute så det biter i kinderna.

Vi har haft det oförskämt bra på sistone och det tänker vi fortsätta med hela julen.
Vi fick fara en sväng till Umeå på världens finaste dop. Kunde ju inte bli annat med världens finaste Edvin! (Och okej då, Stina och Jacob också).


Lukas gillar dop. Och han gillar verkligen Stina och Jacob.


Två halva dagar har vi spenderat med att baka. Pepparkakor och lussebullar.


Och julpyssla. Klippa, klistra klistermärken, och vika färgat papper. Kul!


I lördags for vi hela familjen till Lycksele och Julparken. Jag blev lite besviken över hur de hade ordnat (eller snarare, inte ordnat) men Lukas och Aron tyckte det var väldigt häftigt att få träffa tomten, tomtens renar, och se sälarna! Och det är ju huvudsaken! Erik var lyrisk över att äntligen få se lodjuren och järvarna, så i det stora hela var det bra och lite julstämning får man då i alla fall!


Sen var vi förbi kusinerna. Herman var i högform och det tog inte lång tid innan han insåg att det var i Eriks knä man skulle sitta om man ville ha ett kex eller fjorton.


Igår kväll hade vi Annelie och flickorna här. Jag älskar julen. Och jag älskar att umgås på julen.

1 kommentar:

  1. Vad mysigt det såg ut med julbaket! :) (Och allt annat också förstås, men det är verkligen något speciellt att baka med barn!).

    SvaraRadera