måndag 11 november 2013

Sjukling

Ikväll skulle ju jag egentligen varit ensam hemma med grabbarna, eftersom Erik skulle ha åkt till Kiruna för jobbvecka. Men istället har jag precis bäddat ner min kära make i soffan, med en temp på 39.5. Stackarn är helt färdig, och graderna envisas med att hålla sig på minst 39, förutom just idag när han skulle träffa läkaren då han helt plötsligt var nere på 37.5 (dock bara för en timme, sen steg det igen).

Tur han har fotbollsgalan att titta på, också har vi kvar av tårtan jag bakade till igår då vi firade Malou. En browniebotten med limemousse med jordgubbar i, och överst ett lager vitchokladmousse. Smarrigt!
Nu ska jag pyssla om min käraste när jag har chansen (så han vet hur han ska vara mot mig när jag är sjuk).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar