lördag 2 november 2013

Fin lördag

Vi hade en sån himla fin dag igår. Ofta när det är dimmig, grått och disigt på andra ställen, så skiner solen här. Eftersom Latikberg ligger ganska högt. Igår var en sån dag. Solen strålade så det var alldeles magiskt ute.
Så vi var ute hela förmiddagen, fram till lunch. Lite viltvård hade vi och gjorde iordning för hararna ( Lukas har kollat i min bok för jägarexamen), sen hittade Lukas ett rävspår som vi följde i skogen.
Också gav vi småfåglarna mat.

Efter lunch mulnade det på så då passade jag på att städa, också kom mamma ut för att bli klippt.

Efter en till sväng ut i snön åt vi middag och sen gick det en film på tv som Lukas ville se. Så vi var uppe alldeles för länge och såg den, och sen sov vi gott hela natten.

Det blev en sån där dag som jag alltid kommer att minnas, utan att vi egentligen gjorde något speciellt. En dag som jag kan tänka tillbaka på en regning sommardag.

Idag är det dock mulet ute men snön gör ju allting så fantastiskt fint ändå. Så vi blir nog ute idag med, och på eftermiddagen ska vi till kyrkan för körövning. Som jag längtat efter att få sjunga! Jag nästan spricker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar