söndag 24 november 2013

Drömkåken

Bygget går framåt, sakta men säkert. I går tapetserade jag så svetten rann, bara känslan att äntligen få sätta upp tapeter var obeskrivlig!

Jag kan inte säga exakt vad som har hänt sen sist jag la ut bilder. Vi har gipsat och spacklat alla väggar, målat alla innertak. Skafferiet har kommit på plats, bara dörr och golv som fattas (och massor med hyllor). Vi har börjat sätta upp väv i förråden och måla. Vi har lagt golv i vardagsrummet och kontoret. Tapetserat i vardagsrummet. Betsat timmerväggen i köket. Och vi har bytt brädfodring på en yttervägg.
Kanske nått mer också som för tillfället försvann ur minnet.

Utvändigt:


Färdiga resultatet! (som jag passade på att fota idag)


Invändigt:


I det stora hela har vi haft en väldigt fin helg som avslutades ikväll med "Bron" på SVT1, glögg "mocca & choklad", och chokladmjukglass! Jojo, mjukglass i november var inte så tokigt!

4 kommentarer:

  1. Vad bra ni har jobbat! Det blir verkligen hur fint som
    helst! Jag skulle också vilja ha sådana där stora fönster med spröjs! Och vedspiiiiis! :)

    Tack för din kommentar om Jax. Och jag ska framföra ditt önskemål till min karl :) Hehe!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, fönstren och vedspisen gör hela huset! ;) Eriks mamma brukar säga att vi inte behöver ha gardiner där nere, för varje fönster är som en tavla. :)

      Haha, perfekt!

      Radera
  2. Jisses så fint ni kommer att få det! Förstår att det är drömhuset! :) Var har ni hittat kaminen? Den var snygg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns verkligen som att allt slit börjar löna sig.. Men jag brukar skoja och kalla det "drömkåken" (från filmen), lagomt tills vi får flytta in så rasar väl toaletten genom taket. ;)
      Vi beställde efter den, minns inte riktigt varsifrån men det är en Jötul. Vi letade kamin jätte länge och hittade ingenting som vi ville ha, men den här tyckte vi passade in perfekt!

      Radera