fredag 10 maj 2013

Fredag



I vintras nån gång köpte vi nya sängkläder från IKEA. De är så härliga! Som att sova på moln!
Jag älskar dem så mycket att jag tvättar dem och sen bäddar jag med dem igen när jag ska bädda rent.
Nu kan vi dessutom hänga ut tvätten, plus att vi i regel vädrar sängkläderna varje dag.
Så härligt! Varje dag ser jag fram emot att gå och lägga mig, vilken fröjd!

Men jag är inte ensam om att älska dem. Därför ser det oftast ut såhär när jag ska försöka bädda



I köket har jag sommar nu. Färgen på pelargonen tillsammans med tulpanerna gav mig sånna sommarkänslor. Speciellt när solen strömmar in, det vill säga alltså inte idag då regnet öser ner.



Erik for iväg på bäverjakt och jag förbereder fredagsmys, ifall att han skulle hinna tillbaka i någon vettig tid. Annars så har jag dukat fram ett härligt fruktfat till mig själv så jag klarar mig nog ändå. Jag har längtat hela veckan efter fredag kväll, då jag har planerat att så fort pojkarna har somnat ska jag kasta mig i soffan och bara må! Jag satt en stund med Erik igår och såg hockeyn, men annars har jag inte suttit nånting framför tvn i veckan.
Så extra härligt ska det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar