söndag 17 mars 2013

Bakabullar

Erik kom hem på fredag morgon vid tio-tiden, och for igen vid 16.30 idag. Så vi fick en väldigt kort helg tillsammans, men lyckades verkligen göra det bästa av den.

Vi har bland annat hunnit med att umgås med nära och kära, bygga, och fått en himla massa kvalitétstid tillsammans på både skidor och skoter. Fantastisk helg på alla sätt och vis.

Igår spenderade vi kvällen med svärföräldrarna och jag fick både en muntlig genomgång och ett detaljerat recept på papper av svärmor hur man gör köttbullar!
Här hemma älskar vi köttbullar, speciellt farmors, men jag är verkligen kass på att göra köttbullar, eller bakabullar som jag sa när jag var liten. Well, tack vare min svärmor så lyckades jag! Receptet sitter nu i receptpärmen under rubriken "farmors makalösa köttbullar, hemligstämplat!" Även om det egentligen inte är något hemligt med det alls.

Och tummen upp fick jag av chefen dessutom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar