måndag 14 maj 2012

Trädgårdsdrömmar

På tal om blommor fick jag en jätte fin av mamma också, för ett bra tag sedan och den håller sig fortfarande såhär fin. Nu törs jag knappt vattna den för jag är rädd att vattna för mycket eller nått. Den är så fin! Jag har den i fönstret bredvid diskbänken så jag får lägga ögonen på den lite nu och då.
Känns inte som 14 maj idag. Jag har försökt kratta i helgen men eftersom det fortfarande ligger snö över mestadelen av gräsmattan var det ganska meningslöst, plus att det dessutom blåst så Aron har inte varit supernöjd ute. Men jag har krattat de fläckar som var framme i alla fall!
Erik och Ingemar har börjat med drömkåken, och det går med en väldig fart! De hade som mål att ha fått in golvåsarna i vardagsrummet på torsdag och de har bara idag gjort halva rummet.
Just nu känns det som att jag bryr mig inte ett skit om hur det ser ut invändigt (vilket jag gör egentligen, såklart), jag vill bara få flytta dit och greja på gården.
Just nu spenderar jag all tid jag får över på att planera trädgården. Eller gården överhuvudtaget. Så mycket trädgård blir det inte, jag känner mig själv allt för väl och vet att jag inte orkar hålla efter nån värre trädgård. Men ett trädgårdsland ska jag ha. Jag har planerat ett som kommer ge mig minimalt med ogräs dessutom. Och nån rabatt, som vi kan blocka buketter ur.
Förra året tänkte jag beställa efter utemöbler, mest för att det var sjukt billigt. Men Erik tyckte vi skulle strunta i det eftersom det inte var sånna möbler vi egentligen ville ha. Jag är den impulsiva som ni kanske märker, Erik är den förståndiga. ;) Och nu börjar vi sommaren med att komma på EXAKT hur vi vill ha det! TOPPEN!! Vi har ett vitt superfint bord som vi ville ha, men inga stolar till. Att köpa bara stolar kostar nästan lika mycket som att köpa en hel grupp, så vi har velat och velat. Tills Erik sa: "De stolar som din mamma har, de är jäkligt sköna". Gruppen jag tänkte impulsköpa ifjol hade en soffa och två fåtöljer, och en soffa ville vi inte ha. Vi ville ha 6 sköna stolar. Så nu blir det på ett ungefär likadana stolar som kära mor har, fast från jula, och de ser ut såhär.
Så man kan luta sig tillbaka om man vill och njuta i solen! :)
Det vi tänkte från början var att de kanske inte skulle passa så bra till vårat bord, bordet är rejält och lite lantlig känsla över, och vitt som sagt. Men slänger man dit en dyna på stolarna så lär de passa in finfint! Där ska vi äta många måltider i sommar, bara vädret vill samarbeta! Även ett parasoll kastas med i beställningen.
Just nu kollar jag på "life as we know it" på Canal+, och jag är så fast att jag knappt kan blogga. Jag blir alldeles tagen av filmen, vill inte missa en sekund! Och det tänker jag inte heller så, adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar