söndag 20 maj 2012

Söndagsmys

Ja, vädret blir man ju aldrig riktigt klok på i alla fall. Vi trotsade regnet och var ute en stund på morgonen, men när det började snöa gav vi upp och gick in. Inne testar vi alla nya sommarleksaker som Lukas köpte/fick av mormor i Lycksele igår. Favoriten blev bollen. Det spelas nån sorts fotboll med en volleyboll (Lukas fick välja fotboll själv och tog då en volleyboll), och det verkar som att de gör många mål.

Dagar som dessa längtar jag efter att få sitta och elda i vedspisen i drömkåken. Tänk att få komma in när man varit ute i ruggit väder och göra upp eld i vedspisen. Nu får jag nöja mig med att värma mig med en kopp kaffe. När det är så här ruggit brukar jag lyxa till kaffet med varm, uppvispad mjölk med lite kanel och råsocker i. Då blir man extra varm!








2 kommentarer:

  1. TantStina5/20/2012

    SITTER HAN?!?!?!??!?!??! SITTER BEBISEN?!??!??!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä Stina, det är bara en synvilla. ;) (han har bara suttit en månad typ, host host)

      Radera