tisdag 29 maj 2012

Morsdag

Vi hade en härlig morsdag i söndags.
Vi började dagen med sovmorgon till halv åtta, sen låg vi och drog oss i sängen. Efter att vi väl klivit upp var det full fart med frukost, och jag skulle försöka göra klart kära mors tårta.
Efter det hann vi leka en stund ute innan det var dags för lunch, då storebror med familj kom och gjorde oss sällskap.
Lika naturligt som det känns att vara med min mamma och uppvakta henne på morsdag, så vill jag även vara med Eriks mor och uppvakta henne.
Så efter lunchvilan drog vi till Strandkullen. Så nöjda och glada. Aron var på toppen humör och Lukas och farfar busade så vi nästan kastade ut dem.



Sen åkte vi vidare till mor, där vi bjöds på middag och jag stod för efterrätten. Jag har varit så sugen på att testa göra en tårta i två våningar så jag slog på stort till kära mor på morsdag. Kul var det, dock åt vi inte ens upp hela överdelen men det hade jag väl räknat med. :) Kan tala om att det var en liten treåring som hade lite svårt att hålla fingrarna i styr. ;)

Här är den! En tårta till min mor i två våningar, med after eight och päron fyllning. Godkänt fick jag av testpanelen också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar