torsdag 26 april 2012

Because you love me

Jag älskar min mamma.
Jag har världens bästa mamma!


Vet ni vad min mamma kan som inte så många andra kan?
Hon kan lyssna. Utan att prata om sig själv, så lyssnar hon först på vad jag har att säga.
Eller gnälla om.
Mamma har en väldigt ovanlig förmåga att bry sig om andra. Inte bara sig själv. Framför allt om mig, Erik och pojkarna vilket gör att vi aldrig behöver känna oss ensamma. Det finns en plats dit vi alltid är välkomna, där vi kan ta en kisspaus, eller stanna över natten bara för att vi känner för det. Hemma hos mamma.
Hemma hos mamma har aldrig varit mitt hem. Det har aldrig känts som mitt hem. Det är hemma hos mamma, men jag har alltid känt mig som hemma där.

Utan mamma skulle jag fördmoligen inte ens kunna stå på benen.

Mamma har kommit på att Aron är nöjdare när han är naken, därför sliter hon alltid av honom kläderna nu för tiden så fort hon kommer hit.
Jag skulle gärna ge lika mycket tillbaka till mamma som jag får. Men det är inte alltid så lätt.
Men jag brukar tänka att när hon blir gammal och gaggig, då ska jag finnas där och ta hand om henne och lyssna på hennes gnäll.
Så då kanske det jämnar ut sig, lite i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar