tisdag 27 mars 2012

Tisdag

Förra veckan la vi som sagt ut gäddsaxar som vi for och vittjade varje dag. Väligt mysigt, jag är helt övertygad om att våra barn har världens bästa pappa! Han är så duktig och går igenom allt på ett sånt sätt att Lukas både förstår och tycker det är roligt.
Fast det är ändå roligast att springa på isen!
Gnäll-Aron sover mest gott i pulkan. Vilket är ganska skönt, eftersom han är väääldigt gnällig och grinig nu för tiden. Emellanåt får han världens utbrott och gallskriker. Av vad jag kan se, helt utan anledning! Han är då söt när han sover! :)
Det är så härligt att få vara ute den här årstiden. Nu är det dessutom så varmt ute att man inte fryser även om solen är bakom moln och det blåser ordentligt! I alla fall inte vi som har riktiga kläder. :)
I helgen var vi även på skotersafari. Aron fick ett av sina utbrott där under lunchen på järja. Jag misstänker att det var för att han inte hade sovit som han brukar, förmodligen behövs det inte mer för att krasha dagen för vår lilla kejsare. :) Lukas har lekt i snön. Både med Ellen, farfar och Anders. I veckan jobbar Erik förmiddag, så när han kommer hem ikväll och efter vi ätit middag ska vi packa in oss i pulkan igen och åka och lägga ut gäddsaxar. Igår gjorde jag teoriprovet för jägarexamen och det gick ju alldeles galant, bättre än bra! Så nu behöver jag inte bry mig mer om det heller, förän det är dags för uppskjutning men det känns ju så mycket roligare än teoriprovet. Med gnäll-Aron har det inte gått så himla bra att läsa nånting heller, tur att vi haft bra lärare!

2 kommentarer:

  1. ja, det där gjorde vi bra! nu har vi det roligaste framför oss, att fylla frysen med godsaker! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag törs till och med påstå att vi gjorde det bäst! ;) ja nu har vi bara roligheter framför oss. När ska vi fira? :)

      Radera